Thursday, September 4, 2008

PEMIMPIN TERTINGGI PBTM TERLIBAT DALAM POLITIK

PBTM adalah satu pertubuhan NGO yang bergerak di dalam aktiviti sosial dan ekonomi untuk membantu serta mengiratkan semangat espirit de corp antara bekas tentera di seluruh Malaysia.
Mengapa di masa kini ala tuju PBTM yang sebenar telah di lihat tersimpang ke arah yang berlainan?. Sila kita kupaskan persoalan ini dengan pendapat pendapat yang boleh kita mempertahankan VISI sebenar PBTM. (sila email pendapat anda di sayyid@tm.net.my)

2 comments:

Anonymous said...

PBTM sekarang ini dibelengu oleh maanusia yang gila kuasa dan mereka yang berkepentingan dengan beliau. Wang menjadi alat penentu. Ahli ahli disekat tidak boleh bersuara baik secara dalaman semasa mesyuarat Agong,melalui media yang dibeli olehnya,Perlembagaan yang mencedok bulat bulat Perlembagaan UMNO dan berbagai taktik jahat oleh mereka yang diatas yang sudah tamat tarikh luput.

Amanah adalah perkataaan yang tidak ujud didalam Persatuan ini. Dimana perginya permit permit dan berian kerajaan berikut sila tanya JKKT PBTM ini.Permit PLKN,Lot Tanah diSelangor,Syarikat syarikat milik PBTM yang ditukar hak milik kepada anak,Ruang niaga yang diguna Syarikat sendiri (tengok di Wisma Pahlawan), Tanah di Pahang,Ladang Sawit diTerengganu,Syarikat syarikat diPerak dan lain lain lagi . Sila buat semakkan dan tentukan perkara perkara ini ditanya semasa Mesyuarat Agong Akan datang....tunggu apa ka ta Presiden dan kuncu kuncunya.Fikirkan mereka ni cakap benar atau menipu.........tetapi teramai ahli persatuan ini adalah bekas anggota bawahan maka kami kumpulan kecil bekas bekas pegawai ini hilang suara didalam Mesyuarat Agong.Kalau teramai ini tidak mahu merubah kedudukan PBTM kami kumpulan kecil ni tak boleh buat apa apa ,sebab awak teramai hendakkan pemimpin yang tidak amanah,tidak telus,mementingkan diri,menabur wang untuk mendapatkan kedudukan ,mental block, maka terimalah dan bersekongkol dan bersubahat lah mereka ni semua.

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada semua bekas bekas askar yang baca blog ini.Minggu depan kita buat rumah terbuka dan bermesyuarat agong bagi Wilayah Persekutuan datang le ramai ramai bagi sokongan untuk masa hadapan PBTM yang lebih telus,ikhlas dan gemilang. PBTM ni bukan parti politik tapi telah dipolitikkan.Apakah sekalian ahli ahli sekarang ini berbangga dengan pucuk pimpinan yang ada mengenai penampilan,kejayaan dan prestasi PBTM? Entahlah.........mungkin kita sama sama boleh merubah keadaan kalau kita mahu.....